fbpx

Besvarer din hjemmeside disse 3 spørgsmål?

Din hjemmeside er udstillingsvinduet for din online butik. Det er her, kunder kommer for at finde ud af mere om dig. Det er her, nye (potentielle) kunder får deres førstehåndsindtryk af, hvem du er.

Når besøgende lander på din hjemmeside, så har du allerede udført den sværeste opgave: Du har fået dem til at komme forbi! Du ved, at de er interesserede i dig og dine ydelser. Ellers ville de ikke være dukket op. Så er det nu, du skal fastholde og engagere dine besøgende.

Det er udstilllingsvinduet (=din hjemmeside) der skal få kunderne ind i butikken.

Så få dig et lækkert udstillingsvindue!

Din hjemmeside har tre opgaver:

  • Giv kunderne den information om dig de søger
  • Byg tillid og troværdighed
  • Vejled din kunde videre til det næste logiske trin – det kan være at skrive sig op til nyhedsbrevet, booke et møde eller ringe dig op

Så hvordan klarer din hjemmeside så de opgaver? Ved at besvare disse 3 spørgsmål:

  1. Hvad sælger du og til hvem?
  2. Hvad kvalificerer dig til at hjælpe dine kunder?
  3. Hvad skal den besøgende gøre?

I dagens indlæg vil vi gennemgå hvordan du besvarer disse 3 spørgsmål.

 

Hvad sælger du og til hvem?

Smarte tekstforfattertricks falder til jorden, hvis din læser ikke først har forstået hvad du tilbyder. Undgå unødig forvirring og vær klar i spyttet.

Først og fremmest skal din hjemmeside tydeligt vise hvad du sælger og til hvem.

En god øvelse er at bruge den simple formular: 

”Jeg hjælper (målgruppe) med at (det problem, du løser for dine kunder/det mål, du hjælper dem med at opnå).”

For eksempel: 

”Jeg hjælper virksomheder og soloselvstændige med at tiltrække og fastholde deres drømmekunder.” (hvis du har besøgt min hjemmeside, så kender du allerede denne sætning). 

Det her skal ligge over folden. 

Udtrykket “over folden” kommer fra avis-verdenen, hvor avisen er foldet på midten. Oversat til det digitale univers, betyder det at skal besvare disse spørgsmål øverst på siden, uden at læseren skal scrolle ned. 

Hvis dine læsere skal scrolle for at finde ud af hvad du egentlig tilbyder, så risikerer du at de smutter ligeså hurtigt som de kom. Gem ALDRIG de vigtigste informationer under folden!

 

Hvad kvalificerer dig til at hjælpe dine kunder?

Du skal (be)vise med din hjemmeside, at du kan hjælpe din læser med at løse deres problem – indtil da er det bare en påstand. Hvorfor skal læseren tro på dig? Du kan vise at du er kvalificeret til at hjælpe kunden på flere måder:

Casehistorier og udtalelser fra andre kunder du har hjulpet er en glimrende metode. Udvælg et par tidligere kunder. Beskriv din kundens situation før hun mødte dig, hvordan du hjalp, og hendes situation nu, hvor hun med din hjælp har fået løst sit problem. Inkluder altid billeder og navne i kundeudtalelser og casehistorier (med kundens tilladelse, naturligvis).

Logoer fra andre virksomheder, du har arbejdet for.

Dine akademiske kvalifikationer og certificeringer – men disse skal komme til sidst, efter du har vist de gode resultater du har skabt, da akademiske kvalifikationer (i modsætning til virkelige kunder) kun indirekte viser at du kan skabe de ønskede resultater.


Hvad skal den besøgende gøre?

Hvad er det primære formål med din hjemmeside? At få subcribers på dit nyhedsbrev, at få din besøgende til at booke en samtale, eller at ringe dig op? Uanset hvad det er, så sørg for at du har aktive links og formularer spredt rundt på din forside og dine undersider der opfordrer til den handling du ønsker.

Hvis dit mål er at få besøgende til at skrive sig op til dit nyhedsbrev, så hav formularer – gerne pop-ups. 

Er pop-ups irriterende? Ja. Virker de: JA! Det er bevist igen og igen at konverteringsraten øges med pop-up formularer. Det er derfor, virksomheder bruger dem. Så brug dem.

Hvis du gerne vil have at din besøgende ringer dig op, så gør dit telefonnummer synligt. Hav også aktive links der siger ring mig op spredt rundt på hjemmesiden. Og sørg nu for at have dine kontaktinformationer både i din footer og på selve kontaktsiden.

Besvarer din hjemmeside disse tre spørgsmål tydeligt – ikke kun for dig, men for læsere der besøger din side for første gang? Hvis ikke, så ved du hvad du skal i gang med nu 😉

Kender du nogen der vil have glæde af dette indlæg? Så del – det er god stil!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Scroll to Top

Hold dig opdateret på de mest effektive content marketing tendenser med mit nyhedsbrev - tilmeld dig lige her: